Vilnius Whisky Festival 2022 apžvalga

Dėl pasaulyje siaučiančios pandemijos keletą kartų nukelta, 2022 m. balandžio 2 dieną pagaliau įvyko „Vilnius Whisky Festival 2022“ viskio paroda.

Džiaugiamės, jog parodos apimtis kasmet auga. Vienos dienos festivalyje apsilanko vis daugiau svečių, dalyvauja gausesnis viskio gamintojų ir platintojų skaičius, o pasibaigus parodai sulaukiame vis daugiau atsiliepimų, komentarų ir pasiūlymų.

Prabėgus parodai ir suskaičiavus bei susumavus visus rezultatus, drąsiai teigiame, kad šių metų paroda ir vėl pavyko! Kartu su Jumis didžiausio viskio renginio Baltijos Šalyse kartelę ir ateities lūkesčius kilstelėjome dar aukščiau!

Lankytojai

Ankstesnė, prieš pandemiją, „Vilnius Whisky Festival“ paroda įvyko 2019 metais. Tuomet priėmėme apie 1200 lankytojų, todėl, jausdami viskio ragautojų susidomėjimą, spaudimą naujovėms ir norėdami priimti daugiau lankytojų, turėjome pergalvoti parodos erdves. Kėlėme sau tikslą, kaip įmanoma labiau paskirstyti lankytojų srautus, patogiai sutalpinti didesnį kiekį lankytojų ir dalyvių, bei pasiūlyti naujovių.

Savo darbą ir komunikaciją populiarindami renginį ir lankytojus kviesdami į parodą vertiname teigiamai, nes visi 2022 metų parodai numatyti bilietai buvo parduoti likus savaitei iki renginio. Paroda buvo net keletą kartų perkelta. Todėl, tai galėjo būti priežastis, kad nedidelis skaičius žmonių, turėjusių bilietus, vis tik į parodą neatėjo. Bendras „Vilnius Whisky Festival 2022“ lankytojų skaičius – 1450 žmonių.

Dalyviai

Lietuvoje auganti viskio pasiūla ir konkurencija, reklamos draudimai, didėjantis viskio platintojų skaičius bei teigiami „Vilnius Whisky Festival“ lankytojų atsiliepimai, įtakoja, kad kiekvienais metais sulaukiame vis daugiau dalyvių prašymų prisijungti prie parodos. Nors ir atmetame Lietuvoje platintojų neturinčių gamintojų prašymus, tačiau į Lietuvą žengiantys nauji viskio prekės ženklai natūraliai augina ir parodos dalyvių stendų skaičių. Džiaugiamės, kad šių metų parodoje turėjome rekordinius 52 viskio gamintojų ir platintojų stendus.

Ypatingai džiaugėmės užsienio svečiais ir viskio ambasadoriais iš užsienio viskio daryklų. Mūsų nuomone, būtent jie stipriai skleidžia žinią apie Lietuvą pasaulyje, mūsų šalies viskio rinką, žmonių svetingumą bei mūsų šalį ir Lietuvos viskio ragautojus pristato, kaip kultūringus ir žingeidžius viskio vartotojus.

VIP salė

Šiemet VIP salė ir vėl buvo populiari tarp parodos lankytojų. Šiai salei numatyti 120 bilietai buvo parduoti pirmiausia. Daugiau komforto, jokių spūsčių, 70 riboto leidimo viskių ir kokteilių baras – tai, ką prie reguliaraus bilieto papildomai gauna kiekvienas VIP lankytojas.

Šioje salėje svečiai galėjo ragauti retus, senus, limituotus ir brangius viskius, kurių pagrindinėje viskių erdvėje nebuvo. 2022 metų VIP salės bendra viskių vertė sudarė maždaug 12.000 €.

Patekti į šią erdvę galėjo tik lankytojai, įsigiję VIP bilietus. Taip pat, VIP apyrankes dovanojome ir parodos svečiams/dalyviams – viskio ambasadoriams, atvykusiems iš užsienio šalių.

VIP erdvėje pristatyti savo viskius galėjo kiekvienas parodos dalyvis, tačiau viskio platintojams ji nepasirodė patraukli, todėl didžiąją dalį šios salės užpildė organizatorių pirkti ir šiai salei skirti viskiai. Taip pat, keletas butelių buvo iš „Mineraliniai Vandenys“ UAB ir „Viskio Jūra“ UAB viskio kolekcijų.

Viskio ir maisto deriniai ir kiti stendai

Kiekvienais metais į šias pramogas stengiamės įpūsti šviežio vėjo bei išsaugoti tas, kurios susilaukia didžiausio pasisekimo. Esant tokiam dideliam lankytojų srautui išlaikyti dėmesį, skleisti žinią apie viskio ir maisto darną bei kartu valdyti lankytojų srautus yra didelis iššūkis. Galbūt todėl, panašias pramogas retai sutiksi kituose Europoje vykstančiuose viskio festivaliuose.

Šių metų „Vilnius Whisky Festival 2022“ parodoje viskio ir maisto vartojimo darną ir įvairumą demonstravo keletas dalyvių. Škotišką „Compass Box“ viskį ir sūrį derino „Džiugas“ sūrininkai, „Dione“ pateikė ledus su „Kavalan“ viskiu, „Compass Box“ viskį su ispanišku vytintu kumpiu derino krautuvės „Ispaniškas maistas“ komanda, dūminis „Bowmore“ viskis buvo pateikiamas su austrėmis, o airišką kavą su „Teeling“ viskiu virė „BREW. Specialty Coffee“ kavos specialistai. Kiek apmaudu, kad paskutinę dieną susirgo planavę dalyvauti šokolado meistrai, todėl šia pramoga, nors ir buvo nurodyta VWF programos kuponuose, pasinaudoti nebuvo galimybės.

Pramogų erdvėje taip pat dalyvavo ir keletas kitų, su viskiu susijusių, pramogų. „Monkey Shoulder“ kokteilių aparatas/baras, į kurį, įmetus apelsiną, būdavo patiekiamas kokteilis. Apie alaus brandinimą viskio statinėse pasakojo „Švyturys“ ir „Genys“ aludariai, o amerikietiško viskio „Maker‘s Mark“ atstovas demonstravo, kaip dekoruojamas šio prekės ženklu tapęs vašku padengtas viskio butelio kaklelis ir taurės.

Cocktail Room

Organizatorių nuomone, pastebimiausia šių metų parodos naujovė buvo „Cocktail Room“ kambarys. Plėsdami erdves ir planuodami lankytojų judėjimo srautus, šiemet pirmame viešbučio aukšte įrengėme atskirą viskio kokteilių erdvę „Cocktail Room“. Šioje salėje įsikūrė 3 kokteilių barai (Tullamore Dew, Wild Turkey ir Woodford Reserve), kurie, pateikus festivalio programėlėje esančius kokteilių kuponus, svečius vaišino kokteiliais.

Siekėme, kad ši erdvė pulsuotų viskio vakarėlio ritmu, todėl joje visą dieną grojo DJ Groovy, o šalimais esanti terasa buvo puiki pašnekesių erdvė. Stebint užsienio kolegų patirtį, planavome, jog publika salėje labiau „įsisiūbuos“ parodos antroje dienos pusėje.

Uždaros degustacijos

Šiemet parodoje įvyko 3 uždaros degustacijos. Kaip ir ankstesniais metais, jas vedė viskio ambasadoriai, atvykę iš viskio distilerijų. Dalyvavimas uždarose degustacijose buvo nemokamas ir patekti į jas galėjo 30 pirmųjų eilėje stovėjusių lankytojų. Šiemet uždarose degustacijose savo viskius pristatė airiai „Teeling“, Izraelio gamintojas „Milk & Honey“, bei škotai „Arran“.

Komunikacija

Vis dar galiojant komplikuotai AKĮ redakcijai, mes, organizatoriai, turime iššūkį mūsų šalyje paskleisti žinią apie artėjančią viskio parodą. Skiriame daug asmeninio laiko bei dedame daug pastangų pasakodami ir kitaip viešindami žinią apie „Vilnius Whisky Festival“. Kalbame nedideliuose būreliuose, įstatymų ribose mūsų organizuojamuose uždaruose renginiuose (jų darome labai daug), esame aktyvūs socialiniuose tinkluose (nors galimybės juose šiuo metu yra itin ribotos), išdaliname gausybę parodos vizitinių kortelių, kabiname parodos plakatus festivalio draugų baruose ir alkoholio krautuvėse. Nors komunikacija yra sudėtinga, tačiau pasiektas lankytojų skaičius rodo, jog mūsų žinutė ir šiais metais buvo išgirsta.

Apibendrinimas

Nuoširdžiai džiugu, kad paroda auga ir sulaukia vis daugiau lankytojų, dalyvių bei pristatomų viskių. Ne mažiau džiugu skaityti ar klausyti gerus atsiliepimus, kurių sulaukiame ne tik iš parodos lankytojų, tačiau ir vietos bei užsienio viskio platintojų, kurie giria festivalio organizaciją, žingeidžią viskio vartotojų auditoriją ir bendrą parodos atmosferą.

Dėkojame komentuojantiems, nes kiekvienais metais daug laiko skiriame pokalbiams su parodos lankytojais, skaitome atsiliepimus ir komentarus, bei stengiamės išgirsti pastabas, kad būsimos viskio parodos būtų dar kokybiškesnės tiek lankytojams, tiek ir dalyviams.

Ne mažiau džiaugiamės dėl „Vilnius Whisky Festival“ auditorijos, nes stebime jog pavyksta pritraukti lankytojus, kurie yra žingeidūs, kultūringi, atsakingi, turintys perkamąją galią bei tikimės –  pritariantys idėjai „rinkis kokybę, o ne kiekybę“.

Pabaigai trumpai statistika:

1 diena.
1450 parodos dalyvių/lankytojų.
52 gamintojų/platintojų stendai.
5 viskio maisto pramogos.
2 aludariai.
3 uždaros degustacijos.
3 kokteilių barai.

Visų organizatorių vardu, dar kartą tariame nuoširdų AČIŪ visiems, kurie dalyvavote „Vilnius Whisky Festival 2022“, kurie prisidėjote prie šventės organizavimo ir kurie dirbote bei skleidėte žinias ir pozityvią nuotaiką visos šventės metu!

Pagarbiai,

„Vilnius Whisky Festival“ organizatoriai.